|
A harmadik futamra szinte teljes volt a
létszám. Egyedül Furkó Sz. hiányzott. Még mindig nem telt be a liga. A
Bahraini futamon Rátkai debütált.
Az
időmérő futamon Kóbori remekelt. Ő futotta a leggyorsabb kört, így ő
állhatott fel az első rajtrácsra. Mögötte 3 század lemaradással Horkay, és a
harmadik Árgyelán csak ezredekkel volt rosszabb. Igen izgalmas futamnak
nézhettünk elébe, hiszen az első 8 versenyző 1 másodpercen belüli idővel
rendelkezett.
A rajt jól
sikerült. Csak hogy a 3. kanyarban az első helyért vívott harcban Kóbori és
Horkay egymás mellett autóztak, és horkay a rázókőről visszatérve
megpördült, keresztbe állt a pályán és szinte a teljes mezőny beleszaladt. 6
úgy megsérült, hogy nem tudták folytatni a versenyt. Nem kellett megvárni,
míg a biztonsági autó elengedi a mezőnyt, mivel újrarajtoltuk a versenyt. Ha
nem az első kanyarokban lett volna a baleset, nem lett volna újraindítás. De
a hat autó sérülése indokolta a restartot. Horkay figyelmeztetésben
részesült.
|
|
A második rajt már nem sikerült olyan jól. varga K. fél
autónyival megelőzte Rátkait az első kanyarig, de elfékezte magát és az
elötte éppen beforduló Ryczek autóját keresztbe fordította. Továbbhajtott,
nem várta be. Mivel varga K. nem ért el eredményt és rajtbalesetet okozott,
a következő futamára 5 rajthelyes büntetést kapott. Az első körökben Kóbori,
Árgyelán, Horkay, Bándi, Rátkai és Kovács alkotta az élbolyt. Többen is egy
kiállásos taktikát választottak. A többség viszont maradt a kettőnél. Többen
is hibáztak az első körökben, de a későbbiek folyamán már jóval kevesebb
volt a kicsúszás. Az első három fokozatosan elhúzott a mezőnytől. Inkább a
középső bolyban voltak izgalmas csaták. A szélárnyék igencsak megnehezítette
a követő pilóták életét. Ez miatt is több versenyzőnek a nem kellő hűtés
miatt idő előtt lefüstölt a motorjuk. feltűnően sok volt a kieső. A
legrosszabbul Horkay járt, akinek 6 körrel a vége előtt a célegyenes végén
látványosan lángra kapott a motorja. Kóbori átvette az ajándékba kapott első
helyet, amit már a leintésig nem is adott ki a kezéből, ezzel megnyerve a
bahreini nagydíjat. Második lett Árgyelán, harmadik Varju. További
helyezések: 4. Németh, 5. Varga P. 6. Lehner, 7. Kopeczky és az utolsó célba
érő Kovács a 8 helyen. A többi pilóta kiesett a versenyből. 3 autó
lefüstölt. 5 autónál viszont felfüggesztés és fék hibák voltak.
|
|
Összesitve:
Feszült hangulatú izgalmas és sportszerű versenyen vagyunk túl. A motorhibák
elsősorban a szélárnyékban való autózgatás és a túlpörgetett motorok miatt
voltak. Tanulság, hogy még több tartalékot kell adni a végsebességekhez,
illetve a fékekhez. ami talán a legfontosabb, hogy még nem "értünk össze",
még nem vigyázunk eléggé a saját és a másik autójára. A következő futam
Imolában lesz. Nem túl széles pálya. Nehéz lesz ott előzni. A futam előtti
szerdai napon rajtgyakorlatok és 3 körös funracék lesznek sorozatban.
Lehetőleg minél többen gyertek. |
|