Az utolsó előtti futamához
érkezett a liga. A Suzuka 40 körös versenyére 20 pilóta nevezett. Ez a
pálya gyors és beláthatatlan kanyarjairól híres. Az egyre kiélezettebb
végjátékban Horkay - Varju párharc sorsdöntő lehet ezen a futamon.
Az időmérő futamot Kancsár nyerte
meg. A már megszokott pole-poziciós Ryczek most csak a második
rajtkockára állhatott fel. Mucsina csak ezredekkel maradt el Ryczek
eredményétől, de számára az előkelő harmadik hely így is sikernek
mondható.
|
|
A verseny 3 restart után tudott
igazából elindulni. Az első esetnél a tömeges karambol után a safety car
hibás működése miatt, a másodiknál a túlfűtött hangulat, sorozatos hibák
és egy pilóta súlyos sportszerűtlensége miatt lett újraindítva. A
harmadik rajt már tökéletes volt. Érezhető volt, hogy mindenki túl akart
lenni az első körön sérülés nélkül, de még így is voltak hibák. Kancsár
remekül rajtolt az élről. Ryczek, Varju, Mucsina, Ballai, Horkay vezető
boly követte. A 8. körben Ryczek a célegyenes végén látványos manőverrel
megelőzte Kancsárt, aki menetközben visszaesett a negyedik helyre. A
bajnok aspiráns Varju is jól kezdett és ott volt az élmezőnyben a 4-5
helyen addig, amig 5 körrel a vége előtt a váltója megadta magát, és
kiesett a versenyből. Horkay innen kezdve már csak arra törekedett, hogy
a célba érjen az 5 helyen. Ekkorra már 5 versenyző is a futam feladására
kényszerült. A futamot végül Ryczek nyerte meg. Gratulálunk. Második
Ballai volt, de ő a kicsúszása után szabálytalanul érkezett vissza a
pályára fékezésre kényszerítve a mögötte haladót, ezért 25 másodperces
büntetésben részesült. Ez neki a 4. helyet jelentette. Így második
Kancsár lett, és a harmadik Horkay, akinek már csak öt pontra csökkent a
hátránya Varjuval szemben az egyéni versenyben. 4. Ballai, 5. Varga P.,
6. Sipos, 7. Varga K., 8 Kovács, 9. Deményi, 10. Maglódi és az utolsó
befutó Hetesi a 11. helyen. Óvások és büntetések is voltak. Ezeket az
"eredmények" menüben olvashatjátok.
|
|
Összesítve: Kaotikus kezdés,
sok figyelmetlenség az első két rajt után. A harmadik már jól sikerült,
és csak egy-egy hiba borzolta a kedélyeket. A végeredmény viszont
elfogadható, és túl vagyunk egy olyan futamon, ami talán a
legtanulságosabb minden ligatársam részére.
Varju kiesése Horkaynak jól jött,
és teljesen nyílttá tette az egyéni pontversenyt az utolsó Brazil
futamra. Varju csak úgy lehet biztos a bajnoki címben, ha maga mögött
tudhatja Horkayt. Horkay esetleges Brazil győzelme esetén, ha Varju
második lesz, akkor még Varju a bajnok, ha Varju harmadik, akkor is még
Varju a bajnok. Horkay győzelem esetén csak akkor lesz bajnok Horkay, ha
Varju legjobb esetben a negyedik lesz. Pontegyenlőség esetén a több
futam győzelemet elért versenyző a bajnok. Horkaynak minél jobb
helyezést kell elérnie, hogy esélye legyen. Varjunál most ez a motorhiba
miatti kiesés megingatta önbizalmában, és benne van az is, hogy
Braziliában is így fog járni. Sok variálási lehetőség van Mindenki maga
kiszámolhatja, tippelhet rá, de Varjunak még mindig 70-30 % esélye van a
bajnoki címhez. Az ötödik helyért viszont három pilóta van versenyben,
sorrendben Varga K, Kovács és Varga P. Ryczek és Deményi már biztos
helyezett. 3. Ryczek és 4. Deményi. Nekik előre gratulálunk.
A következő és egyben az utolsó futam Braziliában
lesz, ami köztudottan a legtöbb pilóta kedvence. Ha már nem sikerült
olyan jól ez a szezon a többihez képest, akkor az utolsó futamon
szeretném látni azt, hogy ez a liga nem véletlenül az egyik legerősebb
és a legsportszerűbb liga Magyarországon. |