Suzuka

Helyszin: Suzuka

Datum: 16/10/2009 10.25.00
Letoltes: Here

Datum/idoesemenyElso helyezettLeggyorsabb kor
16/10/2009 10.25.00QUALIFYFerenc Kancsar1:30.739
16/10/2009 10.25.00RACEAkos Ryczek1:31.478


Mutasd az osszes futamot

        Nagy lehetőség előtt Horkay...

 Az utolsó előtti futamához érkezett a liga. A Suzuka 40 körös versenyére 20 pilóta nevezett. Ez a pálya gyors és beláthatatlan kanyarjairól híres. Az egyre kiélezettebb végjátékban Horkay - Varju párharc sorsdöntő lehet ezen a futamon.

Az időmérő futamot Kancsár nyerte meg. A már megszokott pole-poziciós Ryczek most csak a második rajtkockára állhatott fel. Mucsina csak ezredekkel maradt el Ryczek eredményétől, de számára az előkelő harmadik hely így is sikernek mondható.

 A verseny 3 restart után tudott igazából elindulni. Az első esetnél a tömeges karambol után a safety car hibás működése miatt, a másodiknál a túlfűtött hangulat, sorozatos hibák és egy pilóta súlyos  sportszerűtlensége miatt lett újraindítva. A harmadik rajt már tökéletes volt. Érezhető volt, hogy mindenki túl akart lenni az első körön sérülés nélkül, de még így is voltak hibák. Kancsár remekül rajtolt az élről. Ryczek, Varju, Mucsina, Ballai, Horkay vezető boly követte. A 8. körben Ryczek a célegyenes végén látványos manőverrel megelőzte Kancsárt, aki menetközben visszaesett a negyedik helyre. A bajnok aspiráns Varju is jól kezdett és ott volt az élmezőnyben a 4-5 helyen addig, amig 5 körrel a vége előtt a váltója megadta magát, és kiesett a versenyből. Horkay innen kezdve már csak arra törekedett, hogy a célba érjen az 5 helyen. Ekkorra már 5 versenyző is a futam feladására kényszerült. A futamot végül Ryczek nyerte meg. Gratulálunk. Második Ballai volt, de ő a kicsúszása után szabálytalanul érkezett vissza a pályára fékezésre kényszerítve a mögötte haladót, ezért 25 másodperces büntetésben részesült. Ez neki a 4. helyet jelentette. Így második Kancsár lett, és a harmadik Horkay, akinek már csak öt pontra csökkent a hátránya Varjuval szemben az egyéni versenyben. 4. Ballai, 5. Varga P., 6. Sipos, 7. Varga K., 8 Kovács, 9. Deményi, 10. Maglódi és az utolsó befutó Hetesi a 11. helyen. Óvások és büntetések is voltak. Ezeket az "eredmények" menüben olvashatjátok.

Összesítve: Kaotikus kezdés, sok figyelmetlenség az első két rajt után. A harmadik már jól sikerült, és csak egy-egy hiba borzolta a kedélyeket. A végeredmény viszont elfogadható, és túl vagyunk egy olyan futamon, ami talán a legtanulságosabb minden ligatársam részére.

Varju kiesése Horkaynak jól jött, és teljesen nyílttá tette az egyéni pontversenyt az utolsó Brazil futamra. Varju csak úgy lehet biztos a bajnoki címben, ha maga mögött tudhatja Horkayt. Horkay esetleges Brazil győzelme esetén, ha Varju  második lesz, akkor még Varju a bajnok, ha Varju harmadik, akkor is még Varju a bajnok. Horkay győzelem esetén csak akkor lesz bajnok Horkay, ha Varju legjobb esetben a negyedik lesz. Pontegyenlőség esetén a több futam győzelemet elért versenyző a bajnok. Horkaynak minél jobb helyezést kell elérnie, hogy esélye legyen. Varjunál most ez a motorhiba miatti kiesés megingatta önbizalmában, és benne van az is, hogy Braziliában is így fog járni. Sok variálási lehetőség van Mindenki maga kiszámolhatja, tippelhet rá, de Varjunak még mindig 70-30 % esélye van a bajnoki címhez. Az ötödik helyért viszont három pilóta van versenyben, sorrendben Varga K, Kovács és Varga P. Ryczek és Deményi már biztos helyezett. 3. Ryczek és 4. Deményi. Nekik előre gratulálunk.

A következő és egyben az utolsó futam Braziliában lesz, ami köztudottan a legtöbb pilóta kedvence. Ha már nem sikerült olyan jól ez a szezon a többihez képest, akkor az utolsó futamon szeretném látni azt, hogy ez a liga nem véletlenül az egyik legerősebb és a legsportszerűbb liga Magyarországon.