Az időmérő után senki sem
gondolta volna, hogy a 8. helyről induló Ballai ilyen sima
győzelmet arat a pénteki Kinai futamon. Ez a teljesítmény
már tényleg az UFÓ kategóriába sorolandó. Na de nézzük csak
sorjában...
|
|
A rajtot mindenki jól
vette, kivéve az élről induló Johnny és Predator, Johnny
beragadt és legalább nyolcan mentek el mellette. Mire észbe
kapott, már a kilencedik helyen találta magát. Predator viszont
az első kanyarban besokallt és kipördült. Mivel oldman már
indulásra kész volt a boxutcában, csak ezért nem Predator lett
az utolsó, ahonnan elkezdhette a maratoni felzárkózását.
MPower remekül kezdett. Mucsi jól tapadt rá, míg a háttérben
Ballaiék egész jól tartották magukat, ahhoz képest, hogy nehéz
autóval kezdtek. Itt már érezni lehetett, hogy aki egy
kiállással tudta tartani a tempót, annak lesz esélye a
végelszámolásnál. Remek csaták alakultak ki. Ezen a pályán
igazán nehéz volt az előzés. Sőt becsülendő volt az is, hogy az
üldözők a szélárnyék erőssége miatt aránylag jól tapadtak az
előttük lévőkre. A hátsó régióban is jó csaták alakultak ki,
csak ott több volt a hiba. Igazából a második kiállások után
lehetett némi képet kapni arról, hogy mi lesz a várható befutó
sorrend. Mindenkinek keményen kellett koncentrálni, hogy a
lehető legkevesebb hibával tudja tartani a versenytempót. Ballai
a harmincadik körtől átvette a vezetést, és onnantól már csak a
különbség volt a kérdéses, hogy mennyivel nyeri meg a versenyt.
MPower érdekes és meglepő taktikája veszélyes volt, de bevált.
Ezen a futamon az egy kiállásos taktika volt a nyerő, hiszen az
első helyezettek mind ezzel a taktikával érték el eredményeiket.
Az új boxutca szabályt mindenki jól kezelte. Egyedül Hegiba
feledkezett meg róla, aki meg is kapta a boxáthajtásos
büntetést. Mucsi is kapott boxáthajtásos büntetést,
de ő a boxkijáratnál lépett rá a vonalra. Még két eset volt,
ahol a versenybíróságnak kellett állást foglalnia. Az egyik
Torpedoo esete, amikor is túl sokszor szélesített a célegyenesre
rávezető kanyarban. Ezért 25 másodperces büntetésben részesült.
A másik, és igen tanulságos eset Predator és Hexis között
zajlott le a harmadik szektorban a hosszú egyenes végén levő
jobb visszafordítóban. Predator teljesen szabályos előzésbe
kezdett, és már a féktávon eléje került Hexisnek. Predator volt
belül, Hexis a külső íven, amikor a fékezést úgy kezdte meg
Predator, hogy kivezette az autóját a külső ívre, csak hogy
befordulhasson a lehető leggyorsabban. Csak hogy ezzel
kiszorította Hexist és majdnem karambol lett belőle. Szerencsére
Predator is hibázott, így Hexis megtarthatta előnyét. A tanulság
ebben az, hogy a már megkezdett féktávon is tartani kell a
pozíciót, (külső, vagy belső) ha a másik autó is versenyben van
mellette, illetve mögötte. Mivel Predator irányt váltott a
féktávon, mellyel balesetveszélyes helyzetet teremtett, de
szerencsére nem lett belőle az, ezért csak figyelmeztetésben
részesül. A futamot végül is Ballai megalázó főlénnyel nyerte
meg, melyhez szívből gratulálunk. Második lett MPower, akinek
már kijárt ez a helyezés. Torpedoo büntetése miatt NorBEE lett a
harmadik és Predator a negyedik. 5. Johnny és Predator a
hatodik. További sorrend: 7. Mucsi, 8. Hexis, 9, Horkay, 10.
oldmann , 11. GriVi és az utolsó pontszerző a 12. helyen Maax.
Akik még célba értek: Boss, Hegiba és Speedy.
|
|
Összesítve: Igazi taktikai
csata, izgalmas és sportszerű küzdelem. Bár helyenként
szétszakadt a mezőny, de mindenhol megvoltak azok a párosok,
akik jókat tudtak hosszabb- rövidebb időre csatázni. A következő
futam Bahreinben lesz. Vasárnap a hivatalos teszten találkozunk,
Addig is jó pihenést mindenkinek.
|