Kina (Shanghai)

Helyszin: Kina (Shanghai)

Datum: 03/12/2009 22.16.00
Letoltes: Here

Datum/idoesemenyElso helyezettLeggyorsabb kor
03/12/2009 22.16.00Q1Ballai1:33.636
03/12/2009 22.16.00Q2Ballai1:33.738
03/12/2009 22.16.00Q3johnny1:35.428
03/12/2009 22.16.00RACEBallai1:35.295


Mutasd az osszes futamot

       Ballai újabb sima győzelme...

Az időmérő után senki sem gondolta volna, hogy a 8. helyről induló Ballai ilyen sima győzelmet arat a pénteki Kinai futamon.  Ez a teljesítmény már tényleg az UFÓ kategóriába sorolandó. Na de nézzük csak sorjában...

A rajtot mindenki jól vette, kivéve az élről induló Johnny és Predator, Johnny beragadt és legalább nyolcan mentek el mellette. Mire észbe kapott, már a kilencedik helyen találta magát. Predator viszont az első kanyarban besokallt és kipördült. Mivel oldman már indulásra kész volt a boxutcában, csak ezért nem Predator lett az utolsó, ahonnan elkezdhette a maratoni felzárkózását.  MPower remekül kezdett. Mucsi jól tapadt rá, míg a háttérben Ballaiék egész jól tartották magukat, ahhoz képest, hogy nehéz autóval kezdtek. Itt már érezni lehetett, hogy aki egy kiállással tudta tartani a tempót, annak lesz esélye a végelszámolásnál. Remek csaták alakultak ki. Ezen a pályán igazán nehéz volt az előzés. Sőt becsülendő volt az is, hogy az üldözők a szélárnyék erőssége miatt aránylag jól tapadtak az előttük lévőkre. A hátsó régióban is jó csaták alakultak ki, csak ott több volt a hiba. Igazából a második kiállások után lehetett némi képet kapni arról, hogy mi lesz a várható befutó sorrend. Mindenkinek keményen kellett koncentrálni, hogy a lehető legkevesebb hibával tudja tartani a versenytempót. Ballai a harmincadik körtől átvette a vezetést, és onnantól már csak a különbség volt a kérdéses, hogy mennyivel nyeri meg a versenyt. MPower érdekes és meglepő taktikája veszélyes volt, de bevált. Ezen a futamon az egy kiállásos taktika volt a nyerő, hiszen az első helyezettek mind ezzel a taktikával érték el eredményeiket. Az új boxutca szabályt mindenki jól kezelte. Egyedül Hegiba feledkezett meg róla, aki meg is kapta a boxáthajtásos büntetést. Mucsi  is kapott boxáthajtásos  büntetést, de ő a boxkijáratnál lépett rá a vonalra. Még két eset volt, ahol a versenybíróságnak kellett állást foglalnia. Az egyik Torpedoo esete, amikor is túl sokszor szélesített a célegyenesre rávezető kanyarban. Ezért 25 másodperces büntetésben részesült. A másik, és igen tanulságos eset Predator és Hexis között zajlott le a harmadik szektorban a hosszú egyenes végén levő jobb visszafordítóban. Predator teljesen szabályos előzésbe kezdett, és már a féktávon eléje került Hexisnek. Predator volt belül, Hexis a külső íven, amikor a fékezést úgy kezdte meg Predator, hogy kivezette az autóját a külső ívre, csak hogy befordulhasson a lehető leggyorsabban. Csak hogy ezzel kiszorította Hexist és majdnem karambol lett belőle. Szerencsére Predator is hibázott, így Hexis megtarthatta előnyét. A tanulság ebben az, hogy a már megkezdett féktávon is tartani kell a pozíciót, (külső, vagy belső) ha a másik autó is versenyben van mellette, illetve mögötte. Mivel Predator irányt váltott a féktávon, mellyel balesetveszélyes helyzetet teremtett, de szerencsére nem lett belőle az, ezért csak figyelmeztetésben részesül. A futamot végül is Ballai megalázó főlénnyel nyerte meg, melyhez szívből gratulálunk. Második lett MPower, akinek már kijárt ez a helyezés. Torpedoo büntetése miatt NorBEE lett a harmadik és Predator a negyedik. 5. Johnny és Predator a hatodik. További sorrend: 7. Mucsi, 8. Hexis, 9, Horkay, 10. oldmann , 11. GriVi és az utolsó pontszerző a 12. helyen Maax. Akik még célba értek: Boss, Hegiba és Speedy.

Összesítve: Igazi taktikai csata, izgalmas és sportszerű küzdelem. Bár helyenként szétszakadt a mezőny, de mindenhol megvoltak azok a párosok, akik jókat tudtak hosszabb- rövidebb időre csatázni. A következő futam Bahreinben lesz. Vasárnap a hivatalos teszten találkozunk, Addig is jó pihenést mindenkinek.