Malajsia (Sepang)

Helyszin: Malajsia (Sepang)

Datum: 26/11/2009 21.20.00
Letoltes: Here

Datum/idoesemenyElso helyezettLeggyorsabb kor
26/11/2009 21.20.00Q1Ballai1:31.187
26/11/2009 21.20.00Q2Ballai1:31.113
26/11/2009 21.20.00Q3MPower1:32.679
26/11/2009 21.20.00RACEBallai1:32.476


Mutasd az osszes futamot

       Ballai sima győzelme Sepangban

A második futamához érkezett a Liga 2009/10 -es bajnoksága. Sepangban 42 kör várta a versenyzőket. Zoli az újonc csatlakozási problémák miatt nem tudott indulni. Több pilóta is az utolsó órákban mondta le a futamot. Ezért Roadrunner lehetőséget kapott, akit az időmérőn a szerver ledobott. Ezért érdemes a 20-ba be nem jutott versenyzőknek készenlétben állnia... A futamot a Simsporttv élő egyenes adásban sugározta. Megkell itt említenem, hogy a csütörtöki időmérőt is sugározza a Simsporttv, de az eddig még bizonytalan volt, de úgy néz ki, hogy ez is megoldódott.

Az időmérőn elért eredmények láttán, Ballai és Mpower nagy esélyekkel indulhatott, de még ott volt a kérdőjel az egy kiállásos taktikán lévőkön is. Várható volt, hogy azoknak is komoly esélyük lehet a győzelemre.

A rajt mindenkinek jól sikerült. Ballai is remekül rajtolt és csak azért nem ő fordulhatott be elsőként az első kanyarba, mert Mpower az élről rajtolva remekül zárta le a szöget, ráadásul sikerült némi előnyre szert tennie a következő szektorokban. Predator is remekül rajtolt, de a második kanyarban a nagy tumultusban majdnem keresztbe állt. Genius autója billentette helyes irányba. de így is három pozíciót vesztett. Az első kör után Mpower, Ballai, Genius, Mucsi és Predator vezette az első bolyt. Őket Johnny, Horkay, NorBEE, eduka, oldman követte. Igen nehéz volt ezen a pályán előzni, ezért mindenki inkább a pozícióját próbálta tartani, amíg a gumik megfelelő hömérsékletre be nem álltak. Az első kiállásig Mpower megtartotta előnyét. Ballai két körrel később állt ki, és mint később kiderült ez volt döntő momentum, hogy elsőként jöhetett vissza a boxkból, mert Mpower beszorult NorBEE mögé, aki lassabb tempóban autózott, hiszen ő egy kiállásos taktikán volt, és esze ágában sem volt elengedni MPowert. Ekkor oldman már a negyedik helyen tanyázott. Mögötte Genius és Predator nagy csatában voltak. Genius hibázott és nem csak Predator, hanem Mucsi is megelőzte. Mögötte Torpedo haladt a 8. helyen, aki az utolsó rajthelyről indult. A második kiállások után lehetett csak némiképp megjósolni, milyen sorrend várható a verseny végére. Változatos és izgalmas verseny alakult ki, drámai fordulatokkal. Predator a boxban előzött és boxáthajtásos büntetés lett a jutalma, ami mint később kiderült a 2. helyébe került. A véghajrá igen izgalmasan alakult. a 11. helyért az újonc Griívi és eduka óriási csatában volt több körön keresztül, melyet GriVi nyert meg. A 8. helyért viszont oldman és Torpedo küzdött és csak az utolsó kanyarban tudta Torpedo megelőzni oldmant. Hogy oldmant utolérje Torpedo, ahhoz az utolsó körben a második szektorban sompir éppen oldman előtt pördült meg, ez miatt oldman a fűre kényszerült, és Torpedo máris támadási pozicíóba került, melyet az utolsó kanyarban ki is használt. A második helyért NorBEE és Mpower több körön keresztül ádáz csatában voltak. A célvonal elött NorBEE lelassított, MPower ezt kihasználhatta volna, de ő is lelassított, és így maradt NorBEE a második. Ballai viszont az első kiállástól kezdve végig vezetett és teljesen megérdemelten nyerte meg a Maláj futamot. Gratulálunk neki. Második NorBEE, 3. MPower, 4. Predator, 5. Genius, 6. Mucsi, 7. Horkay, 8. Torpedo, 9. oldman, 10. Hexis, 11. GriVi, és az utolsó pontszerző a 12. helyen eduka. Akik még célba értek: Maax, Roadrunner és sompir.

Összesitve: Hallatlanul izgalmas, drámai, fordulatokban gazdag és sportszerű futamnak lehettünk tanúi. Végre kevés kieső volt, ami nagyban emelte a verseny színvonalát. Viszont a beérkező pilóták majd a fele a boxutcában a kiállást befejezve nem a boxutcába fordulva, hanem az elöttük levő szervízboxokon áthajtva jöttek ki a pályára. Ezért ezeknek a pilótáknak boxáthajtásos büntetést kellett volna adni. Volt akinek mindkétszer is. Mivel a szervizbox rajzolata nem látszott a pályán, ezért a büntetésektől ezen a futamon eltekintünk. Viszont a Következő Kínai futamon már szigorúan alkalmazni fogjuk ezt a szabályt (16.3).

Szemléltetésként az alábbi rajzból láthatjátok mit is jelent ez a szabály.

A következő futam a Kinai lesz. A Sanghai pályán már jelölve vannak a szervizboxok, ezért onnantól kezdve már alkalmazni fogjuk ezt a szabályt.

Mi a célja? Köztudott, hogy a boxkiállási idők közel azonosak. Ezzel a boxkiállási szigorítással a kiállási idők szórása nagyobb lesz. A kiállások nagyobb szerepet kapnak a futamokon.