A második futamához
érkezett a Liga 2009/10 -es bajnoksága. Sepangban 42 kör várta a
versenyzőket. Zoli az újonc csatlakozási problémák miatt nem
tudott indulni. Több pilóta is az utolsó órákban mondta le a
futamot. Ezért Roadrunner lehetőséget kapott, akit az időmérőn a
szerver ledobott. Ezért érdemes a 20-ba be nem jutott
versenyzőknek készenlétben állnia... A futamot a Simsporttv élő
egyenes adásban sugározta. Megkell itt említenem, hogy a
csütörtöki időmérőt is sugározza a Simsporttv, de az eddig még
bizonytalan volt, de úgy néz ki, hogy ez is megoldódott.
Az időmérőn elért
eredmények láttán, Ballai és Mpower nagy esélyekkel indulhatott,
de még ott volt a kérdőjel az egy kiállásos taktikán lévőkön is.
Várható volt, hogy azoknak is komoly esélyük lehet a győzelemre.
|
|
A rajt mindenkinek jól
sikerült. Ballai is remekül rajtolt és csak azért nem ő
fordulhatott be elsőként az első kanyarba, mert Mpower az élről
rajtolva remekül zárta le a szöget, ráadásul sikerült némi
előnyre szert tennie a következő szektorokban. Predator is
remekül rajtolt, de a második kanyarban a nagy tumultusban
majdnem keresztbe állt. Genius autója billentette helyes
irányba. de így is három pozíciót vesztett. Az első kör után
Mpower, Ballai, Genius, Mucsi és Predator vezette az első bolyt.
Őket Johnny, Horkay, NorBEE, eduka, oldman követte. Igen nehéz
volt ezen a pályán előzni, ezért mindenki inkább a pozícióját
próbálta tartani, amíg a gumik megfelelő hömérsékletre be nem
álltak. Az első kiállásig Mpower megtartotta előnyét. Ballai két
körrel később állt ki, és mint később kiderült ez volt döntő
momentum, hogy elsőként jöhetett vissza a boxkból, mert Mpower
beszorult NorBEE mögé, aki lassabb tempóban autózott, hiszen ő
egy kiállásos taktikán volt, és esze ágában sem volt elengedni
MPowert. Ekkor oldman már a negyedik helyen tanyázott. Mögötte
Genius és Predator nagy csatában voltak. Genius hibázott és nem
csak Predator, hanem Mucsi is megelőzte. Mögötte Torpedo haladt
a 8. helyen, aki az utolsó rajthelyről indult. A második
kiállások után lehetett csak némiképp megjósolni, milyen sorrend
várható a verseny végére. Változatos és izgalmas verseny alakult
ki, drámai fordulatokkal. Predator a boxban előzött és
boxáthajtásos büntetés lett a jutalma, ami mint később kiderült
a 2. helyébe került. A véghajrá igen izgalmasan alakult. a 11.
helyért az újonc Griívi és eduka óriási csatában volt több körön
keresztül, melyet GriVi nyert meg. A 8. helyért viszont oldman
és Torpedo küzdött és csak az utolsó kanyarban tudta Torpedo
megelőzni oldmant. Hogy oldmant utolérje Torpedo, ahhoz az
utolsó körben a második szektorban sompir éppen oldman előtt
pördült meg, ez miatt oldman a fűre kényszerült, és Torpedo
máris támadási pozicíóba került, melyet az utolsó kanyarban ki
is használt. A második helyért NorBEE és Mpower több körön
keresztül ádáz csatában voltak. A célvonal elött NorBEE
lelassított, MPower ezt kihasználhatta volna, de ő is
lelassított, és így maradt NorBEE a második. Ballai viszont az
első kiállástól kezdve végig vezetett és teljesen megérdemelten
nyerte meg a Maláj futamot. Gratulálunk neki. Második NorBEE, 3.
MPower, 4. Predator, 5. Genius, 6. Mucsi, 7. Horkay, 8. Torpedo,
9. oldman, 10. Hexis, 11. GriVi, és az utolsó pontszerző a 12.
helyen eduka. Akik még célba értek: Maax, Roadrunner és sompir.
|
|
Összesitve: Hallatlanul
izgalmas, drámai, fordulatokban gazdag és sportszerű futamnak
lehettünk tanúi. Végre kevés kieső volt, ami nagyban emelte a
verseny színvonalát. Viszont a beérkező pilóták majd a fele a
boxutcában a kiállást befejezve nem a boxutcába fordulva, hanem
az elöttük levő szervízboxokon áthajtva jöttek ki a pályára.
Ezért ezeknek a pilótáknak boxáthajtásos büntetést kellett volna
adni. Volt akinek mindkétszer is. Mivel a szervizbox rajzolata
nem látszott a pályán, ezért a büntetésektől ezen a futamon
eltekintünk. Viszont a Következő Kínai futamon már szigorúan
alkalmazni fogjuk ezt a szabályt (16.3).
Szemléltetésként az alábbi
rajzból láthatjátok mit is jelent ez a szabály.
A következő futam a
Kinai lesz. A Sanghai pályán már jelölve vannak a
szervizboxok, ezért onnantól kezdve már alkalmazni
fogjuk ezt a szabályt.
Mi a célja?
Köztudott, hogy a boxkiállási idők közel azonosak. Ezzel
a boxkiállási szigorítással a kiállási idők szórása
nagyobb lesz. A kiállások nagyobb szerepet kapnak a
futamokon. |
|