A 11. futamunkhoz
érkeztünk. A Valenciai utcai pályán 43 kör várta a versenyzőket.
Oldman is jelentkezett a futamra, aki az utolsó helyről
indulhatott. Vele együtt 20 pilóta állt a rajthoz.
|
|
A rajt sajnos most
nem sikerült jól. Ferike nem találta a kuplungját és közvetlenül
a rajtnál keresztbe állt. A mögötte érkező három autó
beleszaladt. Ezért be kellett hívni a biztonsági autót. A
biztonsági autó fázisban többen is hibáztak, mely boxáthajtás
illetve "stop and go" lett a büntetésük. Oldman kapta az elsőt,
mert a javítása után gyorsan hajtott ki a boxból. Hegibá "stop
and go" büntetése szabálytalan előzés miatt lett kiszabva.
Ez a szituáció abban a fázisban volt, amikor már a biztonsági
autó zöld utat ad. Ilyenkor nem szabad előzni, csak a célvonalon
való áthaladás után. Mivel Maax a célegyenes rávezető kanyar
elött beleszaladt Torpedoba- ezzel szinte leállt a forgalom -és
aki a két álló autót megelőzte, az büntetést kapott. Így járt
Hegibá. Rudas is ugyan így járt, aki ugyan ott a fékező Speedy
mellett elhaladt. Hiába állt meg és visszaengedte Speedyt, a
büntetés már adva lett. Hegibá járt a legrosszabbul, mert a
kocsi javítása után a boxkijárati lámpánál 148 km/h sebességgel
hajtott 100km/h helyett, így újabb büntetés lett a vége. Maax
kilencedik körben neki ment a falnak és letörte az első
szárnyát, majd szándékosan átvágta a pályát, ezért kapott "stop
and Goo" büntetést. A biztonsági autó fázis után újra neki
lódulhatott a mezőny. NorBEE remekül gyorsított ki. Mögötte
Predator , Ballai és Mucsi. Ekkor még Boss remekül tapadt az
első négyesre. A többi már kissé leszakadt az élbolytól. A
második körben NorBEE nem bírta a nyomást és hibázott. Predator
és Ballai is elment mellette. A 13 körben az élen autózó
Predator a célegyenes vonalnál majd 12 másodpercre eltünt. Mire
újra a pályán láttuk, addigra a hatodik helyre esett vissza. -?-
. Eközben Ballai, Mucsi és NorBEE hármas maratoni csatába
kezdtek. Igen csak izgalmas futamot produkáltak az éllovasok.
Senki nem tudta megjósolni a csata kimenetelét. Végül is NorBEE
az utolsó 4 körben szárnyakra kapott és előbb Mucsit, majd
Ballait is sikerült megelőznie. Az utolsó körben NorBEE kétszer
is hibázott, és így hallatlanul szoros befutót láthattunk. Ha
tizedekkel is de sikerült NorBEEnak megnyernie a futamot,
melyhez szívből gratulálunk. Második Ballai, majd mögötte a
harmadik helyen Mucsi futott be. Predatornak sikerült a 4.
helyre behozni a kocsiját. 5. Horkay, 6. Boss, aki remekül helyt
állt, és sikerült jól megizzasztania Horkayt. 14-en értek célba
és az újonc Szuper Gábor is betudta fejezni a futamot az utolsó
helyen. Viszont hat pilóta esett ki idő előtt a versenyből.
|
|
ÖSSZESÍTVE: Hallatlanul
izgalmas kezdés sok hibával. A biztonsági autó fázisban többen
gyengén szerepeltek. Nem csak a felvezető körben kell óvatosan
és teljes odafigyeléssel vezetni, hanem a biztonsági autó alatt
is. Ott kezdődtek a bajok, amikor NorBEE zöld jelzésnél -
hozzáteszem helyesen - az utolsó kanyar előtt lelassított, hogy
jó ütemet kapjon el a kigyorsításnál, és persze biztonságos
távolságba kerüljön a biztonsági autótól. Ekkor a mögötte
érkező autók nem számítottak erre a lelassulásra, és ekkor
szaladt bele a mezőnybe figyelmetlenül Maax. Ekkor indult el a
lavina. Torpedó autója összetörött. Az érkező autók büntetést
kaptak, mert megelőzték a két sérült autót, és még sorolhatnám.
Maax figyelmetlenségéért, és a következmények súlyosságát
figyelembe vételével, és a boxból való szabálytalan kihajtása
maitt 2 futamon is csak a boxból indulhat. Ferike
figyelmeztetést kap, ami azt jelenti, hogy ha legközelebb is így
rajtol, akkor ő is a boxutcából fog indulni. Szuper Gábor 25
másodperces büntetést kapott szabálytalan boxba hajtásáért.
Három autó sérült meg a
rajtnál, ami nem befolyásolta a verseny tovább vitelét, ezért
döntöttünk a biztonsági autó behozatala mellett. Így javításra
lehetett menni a boxba. Viszont érdemes minden pilótának
elgondolkodni azon, hogy a biztonsági autó fázisban igen is
vannak hiányosságok, melyeket sürgősen javítani kell, és igen
is, az is teljes koncentrációt igényel, hiába mennek ilyenkor az
autók lassú tempóban. Tehát nagyon oda kell figyelni, nehogy
beleszaladjon az illető az előtte lévőbe, vagy ne maradjon le
túlságosan. Főleg akkor, amikor zöld utat kapnak az autók.
NorBEE jól taktikázott és szabályosan tette, amikor ott
lassított, ahol általában gyorsítanak. Ilyenkor mindig az első
autó tempójához kell igazodnia a mezőnynek, és csak a célvonal
elhagyása után kezdhető meg az előzés. Többen ezt nem vették
figyelembe és ez lett a vége. Remélem ez nem fog megismétlődni
és mindenki tanul belőle. Szabály módosítás ez miatt nem
lesz, inkább jobban oda kell figyelni, ha legközelebb is lesz
Safety Car. A következő futamunk Belgiumban lesz két hét múlva,
addig is jó pihenést és
felkészülést.
|