Valencia

Helyszin: Valencia

Datum: 04/03/2010 22.01.00
Letoltes: Here

Datum/idoesemenyElso helyezettLeggyorsabb kor
04/03/2010 22.01.00Q1Ballai1:35.425
04/03/2010 22.01.00Q2Horkay1:35.604
04/03/2010 22.01.00Q3NorBEE1:36.664
04/03/2010 22.01.00RACENorBEE1:36.890


Mutasd az osszes futamot
                     

 NorBEE végre győzni tudott...  

A 11. futamunkhoz érkeztünk. A Valenciai utcai pályán 43 kör várta a versenyzőket.  Oldman is jelentkezett a futamra, aki az utolsó helyről indulhatott. Vele együtt 20 pilóta állt a rajthoz.

 A rajt sajnos most nem sikerült jól. Ferike nem találta a kuplungját és közvetlenül a rajtnál keresztbe állt. A mögötte érkező három autó  beleszaladt. Ezért be kellett hívni a biztonsági autót.  A biztonsági autó fázisban többen is hibáztak, mely boxáthajtás illetve "stop and go" lett a büntetésük. Oldman kapta az elsőt, mert a javítása után gyorsan hajtott ki a boxból. Hegibá "stop and go" büntetése szabálytalan előzés miatt lett kiszabva. Ez a szituáció abban a fázisban volt, amikor már a biztonsági autó zöld utat ad. Ilyenkor nem szabad előzni, csak a célvonalon való áthaladás után. Mivel Maax a célegyenes rávezető kanyar elött beleszaladt Torpedoba- ezzel szinte leállt a forgalom -és aki a két álló autót megelőzte, az büntetést kapott. Így járt Hegibá. Rudas is ugyan így járt, aki ugyan ott a fékező Speedy mellett elhaladt. Hiába állt meg és visszaengedte Speedyt, a büntetés már adva lett. Hegibá járt a legrosszabbul, mert a kocsi javítása után a boxkijárati lámpánál 148 km/h sebességgel hajtott 100km/h helyett, így újabb büntetés lett a vége. Maax  kilencedik körben neki ment a falnak és letörte az első szárnyát, majd szándékosan átvágta a pályát, ezért kapott "stop and Goo" büntetést. A biztonsági autó fázis után újra neki lódulhatott a mezőny. NorBEE remekül gyorsított ki. Mögötte Predator , Ballai és Mucsi. Ekkor még Boss remekül tapadt az első négyesre. A többi már kissé leszakadt az élbolytól. A második körben NorBEE nem bírta a nyomást és hibázott. Predator és Ballai is elment mellette. A 13 körben az élen autózó Predator a célegyenes vonalnál majd 12 másodpercre eltünt. Mire újra a pályán láttuk, addigra a hatodik helyre esett vissza. -?- . Eközben Ballai, Mucsi és NorBEE hármas maratoni csatába kezdtek. Igen csak izgalmas futamot produkáltak az éllovasok. Senki nem tudta megjósolni a csata kimenetelét. Végül is NorBEE az utolsó 4 körben szárnyakra kapott és előbb Mucsit, majd Ballait is sikerült megelőznie. Az utolsó körben NorBEE kétszer is hibázott, és így hallatlanul szoros befutót láthattunk. Ha tizedekkel is de sikerült NorBEEnak megnyernie a futamot, melyhez szívből gratulálunk. Második Ballai, majd mögötte a harmadik helyen Mucsi futott be. Predatornak sikerült a 4. helyre behozni a kocsiját. 5. Horkay, 6. Boss, aki remekül helyt állt, és sikerült jól megizzasztania Horkayt. 14-en értek célba és az újonc Szuper Gábor is betudta fejezni a futamot az utolsó helyen. Viszont hat pilóta esett ki idő előtt a versenyből.

ÖSSZESÍTVE: Hallatlanul izgalmas kezdés sok hibával. A biztonsági autó fázisban többen gyengén szerepeltek. Nem csak a felvezető körben kell óvatosan és teljes odafigyeléssel vezetni, hanem a biztonsági autó alatt is. Ott kezdődtek a bajok, amikor NorBEE  zöld jelzésnél - hozzáteszem helyesen - az utolsó kanyar előtt lelassított, hogy jó ütemet kapjon el a kigyorsításnál, és persze biztonságos távolságba kerüljön a biztonsági autótól.  Ekkor a mögötte érkező autók nem számítottak erre a lelassulásra, és ekkor szaladt bele a mezőnybe figyelmetlenül Maax. Ekkor indult el a lavina. Torpedó autója összetörött. Az érkező autók büntetést kaptak, mert megelőzték a két sérült autót, és még sorolhatnám. Maax figyelmetlenségéért, és a következmények súlyosságát figyelembe vételével, és a boxból való szabálytalan kihajtása maitt 2 futamon is csak a boxból indulhat. Ferike figyelmeztetést kap, ami azt jelenti, hogy ha legközelebb is így rajtol, akkor ő is a boxutcából fog indulni. Szuper Gábor 25 másodperces büntetést kapott szabálytalan boxba hajtásáért.

Három autó sérült meg a rajtnál, ami nem befolyásolta a verseny tovább vitelét, ezért döntöttünk a biztonsági autó behozatala mellett. Így javításra lehetett menni a boxba. Viszont érdemes minden pilótának elgondolkodni azon, hogy a biztonsági autó fázisban igen is vannak hiányosságok, melyeket sürgősen javítani kell, és igen is, az is teljes koncentrációt igényel, hiába mennek ilyenkor az autók lassú tempóban. Tehát nagyon oda kell figyelni, nehogy beleszaladjon az illető az előtte lévőbe, vagy ne maradjon le túlságosan. Főleg akkor, amikor zöld utat kapnak az autók. NorBEE jól taktikázott és szabályosan tette, amikor ott lassított, ahol általában gyorsítanak. Ilyenkor mindig az első autó tempójához kell igazodnia a mezőnynek, és csak a célvonal elhagyása után kezdhető meg az előzés. Többen ezt nem vették figyelembe és ez lett a vége. Remélem ez nem fog megismétlődni és mindenki tanul belőle. Szabály  módosítás ez miatt nem lesz, inkább jobban oda kell figyelni, ha legközelebb is lesz Safety Car. A következő futamunk Belgiumban lesz két hét múlva, addig is jó pihenést és felkészülést.