A FIA és a Nemzetközi Autósport Szimulátor Szövetség szabályzatával összhangban összeállított versenyszabályzat az F1RFT liga 2008/2009 szezonjához. Formula 1 szakág |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1) NEVEZÉS 1.1 Bárki, aki rendelkezik az rFactor program futtatásához elégséges konfigurációjú géppel, és vállalja az évad futamai idejére a szerverfenntartási költségek reá eső részét, nevezhet az évadra, feltéve ha elfogadja jelen szabályzatot és a liga rendelkezik még szabad pilóta státuszokkal.
1.2 Akinek a nevezését a Ligavezető elfogadja, külön
felhívásra köteles a nevezési díjat (2500 HUF) A futamok hetenként kerülnek megrendezésre péntek 19 órától. Kivételes esetben(ünnepnap, illetve ha az induló létszám nem éri el a 60 %-ot 13 fő) halasztásra is kerülhet. 19,25 től a Q2 és 19,45 től a Q3, a futam 20 órától kerül megrendezésre. A fent említett nevezési díj egy évre szól, ami két szezont jelent egy évben. Ezenfelül jogosult a Teamspeak regisztrált felhasználónkénti használatára. Aki befizetett nevezési díj mellett 2 futam után sem teszten, sem pedig futamokon nem jelenik meg anélkül, hogy értesítené a Ligavezetőt, automatikusan törlésre kerül a ligából. Ebben az esetben a nevezési díj nem jár vissza. Ha az új nevező befizette a nevezési díjat, de mégsem szeretné (tudja) folytatni, az legkésőbb a befizetéstől számított két héten belül jelezze a Ligavezetőnél szándékát. Ekkor a nevezési díj visszafizetésre kerül. 1.3 Az adott évadban két bajnokság kerül megrendezésre. A bajnokságok győztesei mentesek a következő évad nevezési díjának befizetése alól.
2) NÉVVISELÉS JOGA 2.1 Mindenki, aki az F1RFT Liga 2008/2009 évad versenyein indulási jogot szerez (LICENCE), köteles profilját akként kialakítani, hogy az rá jellemző legyen. 2.2 Név kiválasztásaként irányadó szabály, hogy az első név a keresztnév, majd szóköz után a vezetéknév. Ezt a nevet a játék profil kialakításakor kell elkészíteni, melyet a szezon közben nem változtathat meg. 2.3 A Polgári törvénykönyv 77. § (2) bekezdése szerint biztosítjuk a felvett nevek használatát is, amennyiben az közízlést, vallási, etnikai érzékenységet nem sért, nem utal ismert élő vagy történelmi személyre, illetve ezek felvett nevével nem azonos vagy hangzásában azokkal nem hasonló. 3) KÖZVETÍTÉSI JOGOK 3.1 A Liga edzései, időmérői és futamai szerzői jogvédelem alatt állnak. Ezen események kizárólagos közvetítési jogainak birtokosa a Simsport TV. 3.2 Minden más audió- és vizuális média a Simsporttv engedélye nélkül, valamint a Liga hozzájárulása nélkül nyilvános vagy zártláncú vetítésen nem sugározhatja a 3.1 pontban részletezett eseményeket. 3.3 A 3.1 pontban részletezett események magáncélú, otthoni felhasználásra történő rögzítése, vetítése engedélyezett. 4) PROGRAMKÖRNYEZET ÉS MOD 4.1 Az F1RFT Liga 2008/2009 versenyévada az rFactor 1.255 verziójával, mint keretprogrammal, és Sompir által fejlesztett F1RFT 2008 V3 mod-dal és annak pályacsomagjával (F1RFT 2008 Trackpack, -2, illetve patch) kerülnek megrendezésre. 4.2 Elengedhetetlen olyan internetkapcsolat és gépi konfiguráció megléte, amelyek garantálják a futamokon tartósan alacsony ping-érték meglétét, és nem éri el a 180-at. Aki a futam előtti Warmupon tartósan 180 feletti pingel csatlakozott, azt a Ligavezető kötelezheti kapcsolatának javítására. Ha mégsem javul a csatlakozási minőség, a versenyen nem indulhat! 5. PROGRAMBEÁLLÍTÁSOK 5.1 Segítségek... a) A versenyévadban egyedüli segítség az automata tengelykapcsoló (kuplung). b) Minden más segítség tiltott, illetve nem elérhető. 5.2 Alapbeállítások, beállítási szabályok... a) Minden autó azonos fizikával (HDV) rendelkezik, így azok csak formájukban, festésükben stb. térnek el egymástól. b) Gumikopás: normál c) Üzemanyag fogyasztás: normál d) Mechanikai meghibásodások: normál e) Időjárás: száraz vagy esős, előre meghatározottan és ismertetetten. f) Versenytáv: FIA F1 versenytávjának 75%-a, esős pályákon 60%. g) Sérülési érzékenység: 25%. h) DX, video-beállítások olyanok legyenek, hogy ne akadályozzák az internetes futamok zökkenőmentes lebonyolítását és feleljen meg az 4.2 pontban leírtaknak. 6) SZERVER 6.1 A szerver IP címe IP: 88.151.99.21:34297. Jelszó változó. Az aktuális jelszóról a kommunikációs csatornákon kérhető információ (TS). 6.2 A szerver jelszavának illetéktelennel való közlése a versenyévadból való automatikus kizárással jár. 6.3 A szerver-kiosztásra vonatkozó információ megtekinthető a http://www.szasztv.hu/F1RFT/site/index.htm oldalon. 7) KOMMUNIKÁCIÓ 7.1 Az rFactor beépített szöveges kommunikációs lehetőségekkel rendelkezik (CHAT), amely tetszés szerint szabadon használható a kvalifikáció és a futam kivételével. Az időmérőn és a versenyen a CHAT használata tilos! A tilalom megszegőjével szemben első alkalommal figyelmeztetés, második alkalommal fekete zászlós büntetés alkalmazandó (futamból való kizárás). 7.2 A hivatalos tesztnap, a kvalifikáció és a futam alatt ajánlatos a TS (TeamSpeak) valós idejű szóbeli kommunikációt lehetővé tevő „csapatrádió” használata. A TS szerver címe: 88.151.99.31:8767, szoba jelszó: (2008 Regisztrált tagok bármely szobába beléphetnek, betartva az alapvető etikai- és illem szabályokat.) 8) LICENCE (VERSENYENGEDÉLY) 8.1 Az F1RFT 2008/2009-es versenyévadon csak a Ligavezető által kiadott LICENCE megléte esetén lehet indulni. 8.2 A Ligavezető a LICENCE-t visszavonja, ha a versenyző autóvezetési kvalitásai azt indokolják (sorozatos balesetek okozása, sorozatos sportszerűtlen viselkedés stb.), illetve a nevezési díjjal tartósan hátralékban van. 9) RAJTSZÁM 9.1 A versenyzőknek kiosztott rajtszámok rendre követik a modellezett FIA Formula 1-ben az autóknak kiosztott rajtszámokat. 9.2 A 9.1 pontban leírtaktól a Ligavezető eltérhet. Ebben az esetben az aktuális évadot megelőző évad bajnoka választhat autót és hozzátartozó rajtszámot. A kiválasztott autót rajtszámmal együtt köteles a szezon végéig megtartani. A bajnokság alatt a rajtszám és autó nem módosítható. 10) AUTÓK/CSAPATTÁRS KIVÁLASZTÁSA 10.1 Az autók választásánál értelemszerűen alkalmazni kell a 9.2 pontban leírtakat azzal, hogy először az előző szezon bajnoka választ autót, majd a LICENCE-szel rendelkezők közül választhat maga mellé csapattársat. A bajnokság következő helyezettje (ha még nem rendelkezik autóval) választhat ezt követően autót a még szabad autók közül, és ugyancsak joga csapattársat választani a fent ismertetett módon az autóval még nem rendelkezők közül. 10.2 A BMW-Sauber 1-es számú autója nem választható, az a Ligavezető gépjárműve, azonban rá is vonatkoznak a csapattárs-választás szabályai, feltéve, hogy nem őt választották korábban csapattársnak. 10.3 Azon LICENCE-szel rendelkezők, akik a 10.1-2 pontban leírtak szerint nem jutnak állandó pilótaüléshez, mint tesztpilóták az éppen szabad autót vezethetik a PONTRENDSZER fejezetben írt eltérésekkel. 10.4 Az autók egyedi festése nem engedélyezett. 11) EGYEDI SISAK HASZNÁLATA 11.1 Egyedi sisakok használata – Ligavezetővel való előzetes egyeztetés után – engedélyezett. A sisakok festését egy úgynevezett "add-on" (kiegészítő) fájlban a Ligavezető közzéteszi minden ligatag és a Simsporttv számára, mely kiegészítőt mindenkinek kötelező feltelepíteni, és a választott sisakot kizárólagosan használni. 12) PÁLYÁK 12.1 Az évad során kizárólag a Ligavezető által jóváhagyott és meghirdetett pályák szerepelnek. 12.2 A pályák változtatásának, újabb futamok beiktatásának, illetve meglévő törlésének jogát a Ligavezető magának fenntartja. Bármilyen változás a kiadott trackpack-hoz képest kihirdetésre kerül. 13) ZÁSZLÓ ÉS PIT-SZABÁLYOK 13.1 A versenyévad TELJES zászló-szabályokkal kerül megrendezésre, amelyet a program biztosít. Ezek az alábbiak: a) sárga zászló: veszély a pályán, vezess óvatosan. A sárga zászló hatálya alatt előzni tilos. b) egészpályás sárga zászló: Lásd Safety Car fejezetet. c) kék zászló: gyorsabb jármű közeledik, elengedési kötelezettséggel. A lassú (körhátrányban lévő) versenyző köteles minél hamarabb félrehúzódni (az ideális ívről lehúzódni) és biztonságosan elengedni a gyorsabb versenyzőt! Az a lekörözendő versenyző, aki nem adja meg az ideális feltételeket a lekörözőnek, a program által kiosztott büntetésen túl további szankcióban is részesülhet. d) fekete zászló: kizárás valamely szabály megszegése miatt. e) boxutca-áthajtás: boxutcára vonatkozó szabályok szerint kell a boxutcán áthaladni, amelyet a program által közölt körön belül kell letölteni. A boxutcában áthajtásos büntetés max. sebessége Max 100 KM/h. Az ezt az értéket túllépő versenyző ismételt büntetésre számíthat, illetve kizárható a futamból. f) Stop&Go: azonos az e) pontban leírtakkal, de 10 mp-es megállás a boxban kötelező. 14) BOXUTCA (PIT) 14.1 A Boxutca területe a bevezető szakasznál lévő vonaltól (lámpa és|vagy PIT-LINE) a kijáratnál lévő vonalig (lámpa és|vagy PIT-LINE) terjedő zóna. A boxutcában sebességkorlát él, amelyet a program kezel, melynek maximális értéke 100km/h. Túllépése büntetéssel jár. 14.2 A boxutcában előzni tilos. A boxban tartózkodó autónak minden esetben elsőbbséget kell adnia a boxutcában haladó autónak. Ha a boxból kiinduló autó ütközik a boxutcában haladó autóval, vagy az elsőbbség meg nem adásából a vétlen versenyzőnek hátránya származik, a versenybizottság alapesetben 25 mperc idő-büntetést szabhat ki a vétkes versenyzőre, Amennyiben a vétkes versenyző nem ér el eredményt, vagy nem teljesíti a versenytávot, akkor a korábban megszerzett pontjaiból 2 pont levonással sújtható. 15) BOXUTCA BE- ÉS KIVEZETŐ SÁV 15.1 A boxutcába való behajtás, illetve abból való kihajtás során az erre elkülönített sávot kell használni az alábbiak szerint: a) boxutcába való behajtáskor a pálya záróvonallal elkülönített részére húzódva kell haladni. Ezt követően a záróvonal nem átléphető, nem érinthető. b) boxutcából való kihajtáskor a pálya záróvonallal elkülönített részén kell kigyorsítani, a záróvonal nem átléphető, nem érinthető. Figyelemmel kell lenni a pályán haladó gyorsabb autókra. (Boxutca kijárat kék lámpa.) c) Az a) és a b) pontok megszegése esetén 25 mperces büntetésben részesül a vétkes versenyző, ami a végeredményéhez hozzáadódik. 16) KERÉKCSERE 16.1 A futam során legalább egyszer kereket kell cserélni. Esős pályákon a megfelelő abroncsok használata kötelező (Wet-Intermediate). 17) ÜZEMANYAG 17.1 A futam meghatározott, a Q2 időmérő versenyen megmaradt üzemanyaggal kezdhető. A futamon a kezdő üzemanyag mennyiségének megváltoztatása nem lehetséges. 17.2 A Q2-be be nem jutott versenyzők kezdő üzemanyag-mennyiségüket szabadon választhatják meg. 17.3 A futam során üzemanyag utántöltés korlátlan számban tehető. 18) MECHANIKAI ÁLLÍTÁSOK 18.1 Az autókon a Q3-at követően bárminemű állítás – kivéve a kormányzár és a féknyomás beállítása – nem lehetséges. 19) PONTRENDSZER 19.1 Bajnoki pontrendszer átalakítás alá került. A cél az, hogy a lehető legtöbb versenyző induljon a futamokon, ezzel arányosan a lehető legtöbb versenyző fejezze is be a futamokat. A bajnokság magas színvonalának alapfeltétele a magas induló létszám. Ennek tükrében az alábbi egyéni és csapatbajnoki pontrendszer kerül bevezetésre: 1: 14 pont 2: 12 pont 3: 10 pont 4: 9 pont 5: 8 pont 6: 7 pont 7: 6 pont 8: 5 pont 9: 4 pont 10: 3 pont 11: 2 pont 12: 1 pont feltéve, ha az élen végzett versenyzőhöz képest 6 körhátrányon belül ér a versenyző a célba. 19.2 További 3 pont jár minden versenyzőnek, aki beért a célba(bonus). 19.3 Nem jár bónusz pont annak a versenyzőnek, aki bár beért a célba, de a teljes versenytáv 90 %-át nem teljesítette. 19.4 Csapatbajnoki pontok megegyeznek a futamon egyénileg elért csapattagok pontjainak összegével, függetlenül attól, hogy azokat az 1-2, illetve a tesztpilóta érte el. Amennyiben a tesztpilóta nem saját csapata autójában szerez pontot, csapata ezeket a pontokat nem kapja meg, hanem annak a csapatnak a pontjait gazdagítja, amelyik csapat autójában versenyzett. 20) SZABADEDZÉS (Q1) 20.1 Szabadedzés a szerver megnyíltától a pénteki időmérő kezdetéig tart. 20.2 A szabadedzés egyben kvalifikáció a pénteki futamra. Ezt nevezhetjük az 1 etapnak is (Q1). A szerveren megfutott legjobb körök a "HOTLAPS"-on rögzítődnek. Amíg a liga folyamatosan nem tud 22 fővel indulni futamról futamra, addig a kibővített létszámból a legjobb 22 versenyző indulhat a pénteki versenyen. A bejutott 22 versenyzőből, aki a pénteki futamon nem jelenik meg, annak helyére léphet a Hotlaps-on legjobb 23. versenyző. Ha több versenyző is hiányzik a legjobb 22-ből, akkor értelemszerűen a következő legjobb köridővel rendelkező versenyzők indulhatnak az adott futamon. 21) HIVATALOS TESZTNAP (FUN RACE) 21.1 A Ligavezető dönthet úgy, hogy a futamot megelőzően HIVATALOS TESZTNAPOT kell tartani. Ez általában a csütörtök esti órákban várható (20 h). A hivatalos tesztnapon való részvétel kötelező, akadályoztatás esetén a tényt a Ligavezetővel előzetesen közölni kell. 22) KVALIFIKÁCIÓ – IDŐMÉRŐ EDZÉS 22.1 A kvalifikáció három etapban zajlik, rendre szabadedzés (Q1), ami a hétközi tesztek alapján zajlik, és az 1 etap (Q2,) 2 etap (Q3) megnevezéssel, ami már közvetlenül a pénteki futam előtt kerül lebonyolításra. 22.2 A Q1 egybeesik a szabadedzéssel. A Q1 célja - a gyakorláson túl -, hogy a versenyző szabad beállításokkal a legjobb köridőt érje el, melyet a szerver a HOTLAPS néven rögzít. ( http://88.151.99.21:27012/rTop100Factor ) A Q1 jelentősége az, hogy a következő, pénteki futam előtti időmérőn (Q2) csak max.22 pilóta vehet részt a Q1-ben elért rangsor szerint (lásd 20.2) 22.3 A futam előtti 1 etapban (Q2) szabad beállításokkal a 22.2 pontban leírt jogosultak indulhatnak. A Q2 időtartama 15 perc. A rendelkezésre álló idő lejártával a Q2 etáp lezárul, a megkezdett, de még be nem fejezett körben elért eredmény már nem számítható be. 22.4 A Q3 futambeállításokkal és futamra üzemanyaggal feltöltött autóval zajlik. A Q1 és Q2-ben elért köridők törlődnek. A Q3 során elhasznált üzemanyag nem tölthető vissza. A Q3 végeredménye határozza meg a rajtrács 1-10 helyét. A Q3 időtartama 10 perc. A 10 perc letelte előtt megkezdett, de be nem fejezett kör a Q3 során még befejezhető, ezen időn túli 1 kör eredménye a kvalifikációba beszámít. A Q3-ba be nem került versenyzők a boxot - büntetés terhe mellett - nem hagyhatják el. Ez idő alatt szabadon beállíthatják stratégiájukat a futam kezdetére. 23) VERSENYZŐI ELIGAZÍTÁS 23.1 A versenyzői eligazítás a pénteki futam előtt történik 18.45-től a TS szerveren. Ekkor kerülnek pontosításra a futam feltételei, az esetleges kényszerű változtatások, illetve ekkor kerül közlésre a futamra érvényes jelszó. 24) WARMUP 24.1 A warmup alatt minden versenyző köteles meggyőződni, hogy technikai akadálya nincs a futamon való indulásának, Internet-kapcsolata megfelel a 4.2 pontban rögzítetteknek, és az tartósan fennáll. 25) FUTAM 25.1 A futam a rajtrácsra való felállással, majd felvezető körrel kezdődik, és az előre rögzített versenytáv megtételéig tart. A futam során végig elvárt a tisztességes magatartás és a sportszerű viselkedés. 25.2 Sportszerű és tisztességes magatartást tanúsít a versenyző, ha haladási ívét támadtatásakor egynél nem többször változtatja. Támadtatásnál a haladási ív egynél többszöri változtatása a védekező részéről tilos, az büntetést von maga után. 26) RAJTRÁCS 26.1 A program által vezérelt időtartam alatt hajthatnak ki az autók, hogy elfoglalják helyüket a rajtrácson. A rendelkezési idő letelte után a Boxutca bezár, a rajtrácsra fel nem állt autók a boxutcából rajtolhatnak. 26.2 A rajtrács sorrendjét az előző futam befejezését követően kiosztott büntetések módosíthatják a Q2-Q3-ban elért eredményekhez képest. 27) STARTPROCEDÚRA 27.1 A rajtrácsra felállást követően a program elindítja a felvezető kört, amely alatt a rajtsorrendet tartani kell, az előrébb haladó autó csak annak üzemképtelenné válása, kicsúszása stb. esetén előzhető. A felvezető kör megtétele után a versenyzők elfoglalják kijelölt helyüket a rajtrácson, illetve a Boxutca kijáratánál. A felvezető kör alatt pozíciót vesztett versenyző a felvezető kör alatt nem előzhet vissza, a végére soroljon be és a rajtrácshoz érve újra elfoglalhatja a program által kijelölt rajtpozícióját. 27.2 A Rajt álló helyzetből, startautomatika használata nélkül történik, miután az összes piros lámpa elalszik. A rajt során elkövetett szabálytalanságokat a program automatikusan szankcionálja (kiugrás stb.). 28) ÚJRAINDÍTÁS, RAJTBALESET 28.1 Rajtbaleset esetén, amennyiben az tömeges és érinti az első 10 versenyzőből legalább hármat, újraindítás kérhető. Az újraindítás csak kivételes lehetőség! Indokolatlan újraindítás a futamból való kizárást vonhat maga után, vagy a megismételt rajt esetén az indokolatlanul indított restartot kérő eredménye a megismételt futamon törölve lesz. 28.2 Rajtbaleset esetén – amennyiben újraindításra nem kerül sor – a futam folytatódik, mintha balesetre nem került volna sor, azonban a rajtbalesetben vétkeseket a futam után a Bírói Testület büntetéssel sújtani köteles. 29) ÍVEK VÁGÁSA, PÁLYAELHAGYÁS 29.1 A pálya az aszfalt és a két szélén lévő fehér, vagy sárga csík függően a pálya felfestésétől. Vágás az, ha az autó mind a négy kerékkel elhagyja a pályát előnyszerzés céljából, Szabálytalan és büntetést von maga után a szándékos vágás, illetve vétlen és ebből a versenyző előnyt szerez, avagy azt a pálya adott részén rendszeresen elköveti. Rázókő nem a pálya része! Két kerékkel történő pálya elhagyását szélesítésnek, illetve rövidítésnek nevezzük, amely cselekmény rendszeres használata büntetést vonhat maga után.
29.2 Amennyiben a 29.1 pontban leírt pályavágás következtében a versenyző megelőz egy másik versenyzőt, köteles pozícióját visszaadni a vétlen versenyzőnek. Ezt követően – büntetés terhe mellett – a vétlen versenyzőt csak a következő kanyar csúcspontján áthaladva támadhatja. 30) BALESET 30.1 A futam során előfordulhatnak különböző okokból balesetek. Balesetek során törekedni kell az autó megjavíttatására és a futam leintéséig történő versenyzésre. 30.2 Több autó balesete esetén értelemszerűen figyelembe kell venni a 29.2 pontban leírt sportszerűségi és előzési tilalmi szabályokat. 31) VÉGLEGES MEGHIBÁSODÁS – ÜZEMZAVAR 31.1 A futam során előfordulnak olyan baleseti sérülések, meghibásodások (üzemzavarok), illetve vezetői hibából eredő mozgásképtelenség, amelyek a futam befejezését jelentik az adott versenyző számára. Tekintettel azonban a valósághű szimulációra, a futam Simsport TV-n való közvetítésére, azaz a látványosság fokozására, büntetés terhe mellett be kell tartani az alábbi szabályokat: a) Amennyiben az autó még mozgásképes, de tartós haladás már nem érhető el vele (felfüggesztés, stb.), le kell húzódni az ideális ívről, és ha lehet, a pálya-felületről is a bukótérbe, a lehető legkevésbé zavaró helyre, biztosítva a futam folyamatos továbbvitelét. b) Amennyiben az autó mozgásképes, fokozott figyelem mellett saját keréken el kell jutni vele a csapat boxába, javításra. 31.2 Szigorúan tilos a 31.1 b) esetben ESC gomb lenyomásával a verseny eredményét befolyásolni, a többi versenyző helyzetét ily módon könnyíteni. 31.3 Szigorúan tilos a 31.1 a) esetben ESC gomb azonnali lenyomásával a mozgásképtelen autót eltávolítani, és ezzel a programot oly módon befolyásolni, hogy a SAFETY CAR fázisra ne kerülhessen sor – amennyiben egyébként a program a SAFETY CAR beküldése mellett döntene (kb. 6-10 mperc). A mozgásképtelen autó eltávolítása (ESC gomb) 15 mp kivárási idő után engedélyezett, de nem kötelező. (Az életszerűség mérlegelésével a bukótérnek olyan részén az autó a verseny végéig otthagyható, ahol az balesetforrást nem jelent.) 31.4. Előfordulhatnak olyan szituációk, amikor az autó teljesen mozgásképtelen (leégett motor, leszakadt kerék) és az érkező autóknak fokozottan balesetveszélyes és elkerülhetetlen balesethelyzetet teremt. Ebben az esetben az autó versenyzője köteles jelezni a többi pilótának pontos helyzetét, felhívva a figyelmet a balesetveszélyes helyzetre. Egyéni mérlegelés kérdése, hogy ezután ESC nyom az érintett versenyző, vagy nem - függetlenül attól, hogy Biztonsági autó bejött-e a pályára, vagy sem. A biztonsági autó megjelenésével ajánlott a meghibásodott autó kiemelése a játékból. 31.5 A biztonsági autó bejövetelét indokolatlanul, szándékosan előidézni tilos! Az ilyen, indokolatlan, szándékos manőver a 25.1 pontba üköző sportszerűtlen és szabálytalan magatartásnak minősül, és a vétkes versenyzővel szemben a futamból történő kizárás büntetés (fekete zászló) alkalmazandó. 31.6 A 31.1-31.5 pontokban részletezett szabályok alkalmazása fokozott odafigyelést követel meg a versenyzőktől, hogy az adott helyzetben elvárható leghelyesebb megoldást válasszák - a TS használatának hangsúlyos használata mellett, mivel a balesetveszélyes helyzetről annak okozóját terheli a figyelmeztetési kötelezettség!
32) SAFETY CAR (BIZTONSÁGI AUTÓ) 32.1 A program a beépített paramétereknek megfelelően egészpályás sárga zászló esetén beküldi a pályára a SAFETY CAR-t. A biztonsági autó megjelenése esetén a program ugyancsak megadja a felállási sorrendet, amely szerint a versenyzőknek kötelező a lehető leghamarabb besorolniuk. Ezt a sorrendet a TAB billentyű működtetésével minden versenyző lehívhatja. Minél később tesz eleget a besorolásnak a versenyző, a program egy idő után hátrébb sorolja, ami pozicíóvesztést jelent. 32.2 Az egészpályás sárga zászlós fázis alatt a Boxutca nyitva van, kerékcsere, javítás, üzemanyag-utántöltés engedélyezett. 32.3 A program időben figyelmeztet és jelzi, amikor az SC elhagyja a pályát. Az előzési tilalmat a program a célegyenes vonalánál feloldja, a biztonsági autó kijövetelekor a zöld zászló jelzi a verseny folytatását. Ezután is fokozott figyelmet kell fordítani a követési távolságra egészen a célegyenes vonaláig. Az előzési tilalom a célvonalig tart, az SC utáni első autó határozza meg a célegyenes vonaláig a haladási sebességet, melyet a többinek értelemszerűen követnie kell (előzési tilalom), ami nem biztos, hogy teljes kigyorsítást jelent. Ha a célegyenes előtt bárki megelőzi az előtte autózó versenyzőt, a zöld zászló jelzése után, azt a program megfelelően bünteti. (boxáthajtás, Stop&Go, kizárás) 32.4 Ha az SC utáni első autó a zöld zászló jelzése után elkezdi a kigyorsítást, utána már azt a célegyenes vonaláig nem lassíthatja vissza, mely manőverrel balesetveszélyes helyzetet teremt. Az ilyen helyzetből eredő eredő balesetet okozó versenyző büntetésre számíthat 8Lásd Rajtbaleset rész). 33) INTERJÚK 33.1 Tekintettel arra, hogy a Liga futamait egyenes adásban közvetíti a Simsport TV, a futam dobogósaival – és esetenként más versenyzőkkel is – interjút készít. Ezért a futam befejeztével minden versenyző köteles megvárni, hogy érintett lehet-e az interjúkban, vagy nem. 34) ÓVÁS 34.1 Versenyt követően azonnal szóban, vagy 1 órán belül írásban (fórumon vagy e-mailben) lehet óvást benyújtani. Az óvásban meg kell jelölni az érintett kört és röviden ismertetni kell az óvás indokát. 34.2 Ha valamelyik versenyző óvást szeretne benyújtani, de menetközben megszakadt az internetkapcsolata, és az 1 órán belül sem áll helyre, akkor a 34.1 pont szerinti óvását az ott részletezett tartalommal telefonon kell a Ligavezetőnél megtennie (06305521424). 34.3 A versenyt követő egy órán túli óvás határidőn túlinak minősül, azt a versenybíróság vizsgálat nélkül elutasítja 35) VERSENYBÍRÓSÁG 35.1 A futamok alatt 3 fős versenybíróság működik, melynek állandó tagja a Ligavezető, és rotációs elv alapján 2 fő ligatag – az összeférhetetlenségi szabályok figyelembe vételével. 35.2 A versenybíróság joga és kötelessége a futam során tapasztalt szabálytalanságok és a futamot követően benyújtott óvások elbírálása és szankcionálása. 35.3 A Versenybíróság döntését legkésőbb a futamot követő napon kihirdeti és indokolja. Köteles – kérésre – döntését írásba foglalni. A Versenybíróság döntése végleges és megmásíthatatlan. 36) BÜNTETÉSEK 36.1 A program egyes szabálytalanságok elkövetőit automatikusan szankcionálja különböző büntetésekkel. 36.2 A 36.1 pontban hivatkozott büntetéseken túl a versenybíróság további büntetéseket alkalmazhat, illetve alkalmaznia kell. a) Tömeges rajtbaleset okozásáért – amennyiben az nem minősül versenybalesetnek – 10 pont levonás, valamint a következő futamon 5 helyes rajtbüntetés b) Az ideális ív rendszeres vágása, pályaelhagyás (25.2 és 29.1 pontok) – 10 pont levonás c) Jogosulatlan előny vissza nem adása (29.2 és 32.3 pontok) – 5 pont levonás d) Ellenfelek jogosulatlan előnyhöz juttatása (31.2 és 31.3 pontok) – 10 pont levonás a versenyző korábban megszerzett bajnoki pontjaiból 36.3 A 36.2 a)–c) pontokban említett szankciók az adott futam végeredményét befolyásolják. 36.4 Amennyiben a versenyzővel szemben a 36.2 pontban rögzített szankciók nem alkalmazhatók, mert a versenyző a futamot nem teljesíti, akkor a pontlevonást az eddig megszerzett pontjaiból kell megtenni. Méltánylást érdemlő esetben a pontlevonás rajthely-hátrasorolással helyettesíthető. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A szabályzatot elolvastam és a versenyeken a legjobb tudásomat adom a fent leírt szabályzat elfogadásával. A versenyszabályzat készült: 2008. okt. 21. |